Sunday, August 14, 2011

Puasa,berbuka puasa....

Salam Ramadhan saudara2ku sekalian...
Apa khabar kalian..? Bagus..? Puasa macam mana..? Jangan ada yang tinggal pula ya...Dan jangan lupa,zakat fitrah...Jangan tangguh-tangguh,cepat bayar..

Hmm..Apa ye nak dicoret dalam bulan puasa ni..Hehehe...Takpe la..Kalian baca aja apa yang aku tulis ni ya...Kenapa aku kata menulis dan bukan menaip..? Kerana menulis tak semestinya dengan pena aja...Hehehehe...

Tahun ni aku berpuasa dengan kekasih hati aku...Chewaaahh...Hehehe...Puasa pertama kami berdua..Dalam bulan Ramadhan ni kami tak dating..Sekadar keluar ke bazar Ramadhan mencari juadah sahaja... Aku akan singgah ke rumahnya selepas waktu bekerja dan kami pergi ke bazar Ramadhan berdekatan samada dengan kereta atau dengan motor..Aku pergi kerja naik motor,so kalau mau pergi bazar naik kereta guna kereta dia..Hehehe..Kereta aku,Cik My banyak berehat di bulan Ramadhan ni..Kami ada rencana untuk berbuka puasa berdua,tapi belum jadi lagi..Tapi berbuka bersama sudah dua kali..Hehehe...Tak faham..? Macam ni...

Ada satu hari tu mama dan papa aku ke luar kota kerana ada urusan dari pagi sampai petang..Jadi,khabarnya tidak sempat untuk memasak lauk berbuka..Jadi petang lepas waktu kerja aku terus ambik adik aku di rumah dan bawa ke Jusco untuk berbuka di sana.Di food court Jusco aja.. Aku ajak buah hati aku join skali,ye la rumah die pun dekat aja dengan Jusco tu...Dia pun datang join..aku call mama aku dan dia cakap dia sempat sampai KL untuk berbuka dan terus ke Jusco join kitorang..Buah hatiku aku agak cuak mendengar khabar itu..(Ayg yg ckp kn...tp b nmpk gak..) Elok2 sebelum berbuka mama dan papa aku pn sampai..Dan kami pn berbuka la bersama..Dia order nasi ayam dan aku makan nasi goreng kegemaran aku..Die aku lihat senyap aja,tak banyak bicara...Segan katanya..Tapi tak apa lah..Pertama kali jumpa mama dan papa aku kan..Terlaksana jugak hajat aku nk jumpakan dia dengan orang tua aku..Hehehe.. Mama aku pun menunjukkan tanda2 dia suka dengan buah hati aku ni..Alhamdulillah..

Satu lagi peristiwa..waahh..peristiwa..Syarikat aku buat majlis berbuka puasa bersama client.Semua staff dijemput hadir bersama keluarga bg yang dh berkeluarga..Aku pula dengan selambanya ajak buah hati aku ni...Atas galakan dan sokongan cik admin pejabat aku.Dia datang putrajaya dari KL naik ERL...Die kluar awal dari office die..Pukul 3.30...hahaha..dalam 4.50 camtu dia sampai Putrajaya..Aku amik dia kt Putrajaya Central dan terus bergerak ke Bangi Golf Resort..(Selalu tersasul Bangi Beach Resort..) bebudak office aku semua excited nak tengok awek danil...hahaha..So, aku kenalkan la dengan diorang..Mula2 rasa segan gak,tapi lama2 hilang la segan tu..hehehe..So,itu la kali pertama aku bawak buah hati aku ke majlis syarikat aku..Dia pun happy,makan banyak...hahaha...


Sabtu ni plan nak keluar dengan dia untuk membeli-belah sikit..Sekalian berbuka sama-sama berdua..hehehe..InsyaAllah...

No comments:

Post a Comment